Vägen till lycka

Dagens Dilemma

Boka tid hos folktandvården idag  för jag hade lite värk i någon tandoch fick dra dit redan vid klockan tre. Stack dit och blev lite nervös när tandläkaren kolla runt i käken o bah oj dåå den tanden satt sådär och pressar mot den och blabla.

Grejen är att sist jag var hos tandis sa de att jag hade en visdomstand som växte snett och jag fråga då om det var aktuellt om jag skulle ta bort den. Då sa de äh så länge du inte lider av den spelar det ju ingen roll typ och det är bättre att vänta. Jag tänkte men ah kanske bättre att göra det innan jag börjar betala för skiten.

Idag sa tandläkaren att tanden kanske borde tas bort men eftersom den sitter så svårt nära nerver oså vidare så är det svårt att säga hur man ska göra eftersom det inte är en enkel grej att utföra. Man vet liksom inte om du borde ta ut den eller om den kommer växa ut ordentligt och bra. Men han trodde att tanden förmodligen kommer vara ett problem i framtiden.

Sen kommer vi till hans mindfucking han gav. Alltså eftersom det är någon vecka kvar bara innan du måste börja betala så tror jag inte du kommer få någon tid innan dess och att ta ut en visdomstand är mycket arbete och kostar mycket. Det kan också bli så att det uppstår problem om man skulle ta bort en sådan visdomstand som sitter nära nerverna. Kan hända och det har HÄNT att patient tappat känseln i undre käken på den sidan man tar bort. När det kommer till priset så kan det ligga på över fyra laxar i en laxask. Hur känner du när jag berättat det här för dig?

Jo men det var precis det jag ville höra. Vem bryr sig om halva käken hänger ner och priset är ju liksom ingenting om man är 50 Cents son som jag...

2010-12-14 @ 16:36:17 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Vill du ha en private chat med mig,lämna din mail så kontaktar jag dig (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0