Vägen till lycka

Till Er alla

Den 24 december har äntligen anlänt
värme och kärlek har dem från ovan oss sänt.
Denna dag ska du med dina nära och kära fira,
för det är dagar som dessa som är extra dyra.
Gör vad som, ta något sällskapsspel och lira,
eller varför inte sänka en och en annan bira.
Gör detta till något bra och ta vara på tiden,
för du har nog som mig firat jul ända sen du var liten.
Tänk också på dem som inte har det lika bra som dig,
för det vet jag att dem skulle göra för dig och mig.
Tänd ett ljus för alla dom,
som kämpar och överlever trots sin fattigdom.
Jag önskar Er alla en riktig god jul, nu ska vi se till att ha riktigt kul


Over And Out
One Love

2009-12-24 @ 13:21:28 My own poetry Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Vill du ha en private chat med mig,lämna din mail så kontaktar jag dig (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0