Vägen till lycka

Congratulations

Kvällen närmar sig sitt mot slut och natten mot sin början. Idag har jag inte ägnat min tid åt att göra så mycket direkt, har mest degat i soffan glott på en o annan film och helt enkelt vilat upp mig inför skola 2010! Detta ska bli bra och det ska gå snabbt, det är förväntningarna man har.

Kvällen spenderades på Ghingis med nära och kära eftersom min bruur fyllde år, så blev en galen buffé och lite dessert på den. Alla orkade endast med en talrik mat förutom steve idag, han tog två omgångar eftersom det var hans födelsedag!

Det här med presenter är något riktigt klurigt. Man har svårt att komma på vad den andra personen är i behov av eller vad den skulle uppskatta. Med detta sagt vill jag alltså påpeka att jag inte visste vad jag skulle ge. But poeten som jag är så visste jag att skillsen skulle sätta sina spår. Jag skrev mig en dikt som killen får nöja sig med för stunden;). Jag tror folk uppskattar sådana saker, det är ju tanken som räknas liksom. Jag skulle iallafall bli glad om någon som var lika grymm som mig skulle skänka mig en egen dikt.

Här har ni för-presenten to my bro:
Hallå där stevieee.blogg.se,
en vardag utan det vore som fanta utan rosé.

Idag är ingen vanlig dag utan det är din födelsedag,
detta innebär att du sätter gränserna efter ditt behag.
1987-01-06 var då du anlände till denna värld i uppgift att göra den bättre,
än så länge har du inte varit någon höjdare ;)
Nu du ser dig som en stadsbo och så, även om du don't like it tillhör du SK.

Steve var namnet, also known as my big brother,
together we came from according to us the worlds greatest mother.
Jag blev the beuty medan du blev the beast,
ändå lyckas du haffa, tur att du fick pratkunskapen at least.

Du är en tung och en fläshiiig kille,
alla kommer komma ihåg dig som "Killen som fick vad han ville"
Det är bara du som kan göra det du gör,
kör ditt race skiter i vad man göra bör.
Du har bra vänner som ställer upp för dig i vått och torrt,
jag är en av dem alla som tycker att du är one of a sort.

Kom ihåg att livet blir vad man gör det till,
jag tror på dig, du kan komma dit du vill så länge du inte står still.

Today I am gladly to say that you run this town,
if anyone is messing around I'll help you knock them down.

One love
Lifeofroysan.blogg.se

Snart blir det väl att försöka vända tillbaka dygnet för att orka med skolan. Inga mer nätter då man går o lägger sig runt 6 tiden på ett tag. Men ajaa de löser sig, ska inte göra det till en alltför stor grej.

Vi höres då
2010-01-06 @ 23:33:03 My own poetry Permalink


Kommentarer
Postat av: steVe

Stort att få en egen dikt! Tack bror, kärlek !

2010-01-08 @ 01:03:34
URL: http://stevieee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Vill du ha en private chat med mig,lämna din mail så kontaktar jag dig (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0