Vägen till lycka

Min broder

Detta inlägg är tillägnat till min broder. Åren har passerat och min storebror har gått och blivit vuxen.
Jag minns det som igår när vi var små och alltid var med varandra även om han inte ville det. Han hade sina tricks för att skaka av mig när jag följde efter han och hans kompisar. De körde en speciell "lek", som jag tror Farre kom på, som numera bor in Asia. Aja leken gick ut på att jag skulle springa till något specifikt ställe så fort jag kunde och tillbaka som var en sträcka på cirkus 20 meter sisådär. När jag börjat springa hade ju självklart de sprungit iväg och gömt sig för att bli av med mig. Tjutandes skrek jag och ropa efter deras namn utan respons och fick därmed gå grinandes hem!!

Vi två har vart med om både bra och dåliga stunder tillsammans. Här sitter man och fäller några tårar i skrivande stund, när man tänker tillbaka hur bra man hade det förr. Problemen var mindre, man hade inte ens en uppfattning om vad problem var. Åren har gått och vi har växt ifrån varandra och det gör mig ledsen måste jag säga. Men livet har sin mening och man får hoppas på det bästa.

Du har nu flyttat ut och jag kan fortfarande ej fatta det. Även om det bara är en distans på någon enstaka kilometer. Kommer sakna känslan av att du sitter i rummet bredvid och doin yaa thiings även om vi båda hade stängda dörrar.

Vet dock att du inte kommer klara dig utan oss och att du kommer komma hit varannan dag för att äta eller dumpa dina tvättkläder. Självklart finns det fördelar med att du flyttar ut. Större crib till mig, äger nu mer ett sovrum och ett stort eget vardagsrum där du skänkt mig en 42 tums lcd tv och även gett mig nya lurar. Ibland är du allt bra att ha till hands. Nu väntar jag bara på den dära extra nyckeln så jag kan sleepa i stan efter sena utgångar eller dra hem some folks för lite parteey!

                   FASHION ÄR INGET MAN KÖPER, DET ÄR NÅGOT MAN FÖDS MED!
         Till Er tjejer som påstår att Ni införde hög midja, cut the crap! För det gjorde min bror;)

                                               En gammal reklam bild för Colgate

                                        Min chaffis skjutsar mig till ett viktigt FN tal


                                              Ludacris feat. DTP - Growing pains
                 

Även om vi bråkat och tjaffsat genom våra dar så har jag ändå något att säga dig Steve.
Vet inte om jag sagt detta till dig, men jag älskar dig, du är en bra bror och en bra förebild.
Jag önskar dig all lycka och hoppas på det bästa för dig.

Brödraskap
2009-12-15 @ 23:27:06 My own poetry Permalink


Kommentarer
Postat av: Rodney

Naw, heartwarming.

Bra där grabbar, keep it up.

2009-12-16 @ 00:11:25
Postat av: steVe

finner inga ord! KÄRLEK.. Det måeste ha varit det finaste någon skrivit till mig och det värmer i hela kroppen. Ömsesidigt bror! Finns alltid här för dig<3

2009-12-16 @ 09:25:02
URL: http://stevieee.blogg.se/
Postat av: elweezy

2009-12-20 @ 17:11:33
Postat av: elweezy

hahaha fan va fint=)Roy jag väntar också på extra nyckeln så jag med bara kan gå 10m efter krogen:D:D

2009-12-20 @ 17:13:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Vill du ha en private chat med mig,lämna din mail så kontaktar jag dig (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0