Vägen till lycka

Stundens avnjutare!

Okeej, då ska jag visa hur Ni kan göra en snabb delicious liten rätt utan några konstigheter. En stundens avnjutare med andra ord! 

1. Cutta upp lite nötter av valfri sort, jag skulle rekka cashewnuts men hade inga så fick bli mandlar.mandlar

2. Häll i lite olja i en panna och rosta mandlarna tillsammans med lite kryddor om så önskas. I mitt fall blev det salt och lite torkad chilli direkt from Sri-Lanka. När de är färdiga kan du lägga upp de i en skål så länge och gå vidare till nästa steg.rostade mandlar

3. Ta en kastrull och koka upp vatten för så mycket äggnudlar du ska ha och lägg sedan i nudlarna när vattnet börjat bubbla.äggnudlar

4. Ställ klockan på så många minuter som nudlarna ska kokas om du inte kan hålla tiden i huvudet...äggklocka

5. Ta fram lite blandade wookgrönsaker. Jag tog färska grönisar som t.ex. minimajskolvar, morötter, bönor,bambuskott m.m från farsans växthus men Ni kan ju istället ta typ såna här frysta wookgrönsaker på påse som säljs om Ni inte har något växthus.wook

6. I med fättt i wookpannan och sedan i med grönsakerna.
wook

7. Här ska du göra en remix av lite kryddor som faller dig i smaken. Men jag rekkar att du bl.a. använder oystersås och lite soyasås i för att få ett sådant "Hallelujah-moment".wook

8. När klockan ringer antingen i huvudet eller på timern så häller du av nudlarna i en durkis och kan tillsätta lite olja eller smör i nudlarna så de inte klibbar fast.Wook
9. Kasta i nudlarna i wookskiten med grönsakerna och wooka på like you've never done it before. Häll i nutsen som du rostade i steg två och rör ihop allting och låt det stå i någon minut.Wook

9. Nu är det klart! Toppa med lite sötsur-sås om så önskas och hugg i. Om någon varit snäll kan du ju skicka iväg ett paket och bjussa påt eller om du har ont om cash så kan du ju sälja en portion eller två.Wook
2011-01-17 @ 12:41:14 Stundens avnjutare Permalink


Kommentarer
Postat av: felicia

ser riktigt mumsigt ut hörredu! :)

2011-01-17 @ 18:07:18
URL: http://feliciastolt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Vill du ha en private chat med mig,lämna din mail så kontaktar jag dig (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0